Back in bangkok

1 april 2018 - Bangkok, Thailand

we zijn er weer! Weer lekker op ons plekje in Bangkok.alleen heeft robert nu niet een kamer met twee maar met drie slaapkamers geboekt. We kunnen hier echt verstoppertje spelen zonder het eerste uur gevonden te worden.... het uitzicht is heerlijk maar we verlangen ook naar Nederland. Dit is geen werkelijkheid, geen ritme om een toekomst op te bouwen. Dus dinsdag stappen we hup hop met zijn 4’tjes in het vliegtuig. Op naar een toekomst samen in Nederland.

En omdat niet iedereen adoptie-ervaring heeft wil ik daar graag wat dingen over hechting en wennen vertellen. Rachen heeft een lange tijd in een tehuis gewoond. Daar was (natuurlijk) weinig 1 op 1 aandacht. Hij reageert daardoor erg op aandacht. Dat is grappig en leuk maar het is de bedoeling dat hij leert dat wij zijn ouders zijn. Dat hij dus bij pijn, aandacht of verdriet bij ons moet komen. Omdat wij er altijd voor hem zullen zijn. Hoe goed jullie het ook bedoelen we willen jullie daarom vragen hem niet op te tillen, te knuffelen of eten te geven. Natuurlijk mogen jullie bij gevaar altijd reageren maar de reguliere dagelijkse dingen doen we de komende tijd graag zelf. Dat geldt dus ook op Schiphol. Knuffel ons, kijk naar ons als gezinnetje en maak vooral ook wat foto’s (daar zullen wij zelf niet aan toekomen) maar laat Rachen nog even lekker wennen aan ons. Die knuffels komen dan vanzelf wel.

1. Linda:
    1 april 2018
    We kijken er naar uit....❤️
  2. Mireille:
    🎉🎊😉
  3. Dian Hagenus:
    1 april 2018
    Oh wat heerlijk om straks naar huis te kunnen! Nog heel even volhouden daar, want thuis begint het inderdaad pas écht. Fijn dat jullie de laatste dagen nog even in Bangkok zijn voor jullie vertrek naar huis. Ik wens jullie alvaat een hele goede reis naar huis en een warm welkom op Schiphol toe!
  4. Hanneke:
    1 april 2018
    Fijne reis gewenst en fijne eerste tijd in Nederland, met het wennen en verder hechten. Liefs uit Zwolle
  5. Claudi:
    1 april 2018
    Fijn om jullie snel te zien! 😘
  6. Simone:
    1 april 2018
    Nu is het echt aftellen. Ik kan me voorstellen dat jullie lekker naar huis willen. We verheugen ons erop om jullie als gezin te zien op Schiphol 😍
  7. Ester:
    2 april 2018
    Ik kan me voorstellen dat jullie ook weer graag naar huis gaan!! Wij kijken al uit naar morgen.
  8. Gerda:
    2 april 2018
    Wij waarderen deze uitleg zeer had al een vermoeden jullie weten precies wat te doen kan alleen maar positieve uitwerking hebben zal allemaal goed komen ervaring genoeg fijn met jullie gezinnetje naar huis goede reis opa zal er nog niet bij zijn maar dat haalt hij wel in sterkte ook met jouw Susan met je vader lieve groetjes 0pa gerrie en Gerda